Baigtas

„Cherry Garden“

„Cherry Garden“ – šiuolaikiški, A energinės klasės kotedžo tipo 3 kamb. butai su nuosavais kiemeliais Kalnėnuose (Juodupio g. 33, Vilnius).

Plotas Vieta Trukmė
1872 kv. m.
Juodupio g. 33, Kalnėnai, Vilnius
2018 m. I ketv. - III ketv.

Projekto eiga

Objektas

Gyvenimas draugų rate, uždaroje ir saugioje teritorijoje, žaidimų aikštelės, kuriose žaidžia ir šypsosi mažiausieji kvartalo gyventojai, išpuoselėtos žaliosios erdvės ir ramybe alsuojantis vyšnių sodas. Jei tai nebūtų realybė, ar skambėtų lyg svajonė?

Tokį vaizdinį buvome susikūrę ieškodami sklypo, kuriame galėtume išvystyti šiuolaikišką 3 kambarių butų su kiemeliais projektą.

Tam idealiai tiko Kalnėnai, kurie išsiskiria solidžia kaimynyste – privačiais gyvenamaisiais namais ir mažaaukšte statyba, išpuoselėta aplinka ir itin gerai išvystyta infrastruktūra.

Iš viso aptvertoje teritorijoje suprojektuoti 32 A energetinę klasę atitinkantys kotedžų tipo butai.

Beveik 60 kv. m. plote per du aukštus suplanuoti 3 kambariai, visi gyventojai turi privačius 36–90 kv. m kiemus.

Greta namų įrengta 32 vietų automobilių stovėjimo aikštelė su stoginėmis bei 7 atviromis parkavimo vietomis.

Sklypas Kalnėnuose
Kotedžai Kalnėnuose, Cherry Garden projekte
Namai, kuriuose žydi vyšnių sodas

Koncepcija

Kuriant projektą išsikėlėme ambicingą tikslą pirkėjams pasiūlyti kitokį būstą – nedidelės kvadratūros, tačiau itin funkcionalius 3 kambarius butus su kiemeliais. Šiam kvartalui suprojektuoti pasirinkti itin gerai vertinami ir talentingi architektai – Vilniaus architektūros studija (VAS).

Projektuojant „Cherry Garden“, iššūkis buvo viską padaryti kuo racionaliau. Dažnu atveju kituose projektuose gyventojai turi pailgus siaurus kotedžus, kuriuose yra mažiau langų ploto, o kiemas įrengtas abiejose pusėse. Nagrinėdami kitus projektus, svarstėme, ką galime padaryti geriau.

Modernūs ir funkcionalūs namai

Cherry Garden projekto vizualizacija

Siekiant panaikinti ribą tarp lauko ir vidaus bei suteikti dar didesnį erdvės pojūtį namuose, „Cherry Garden“ projekte butų išplanavimas orientuotas į plotį. Kurdami projektą nusprendėme atsisakyti nereikalingų koridorių, bendrų laiptinių.

Visi butai orientuoti tik į rytus arba vakarus, svetainėje suprojektuoti dideli vitrininiai langai, nukreipti į išpuoselėtą ir apželdintą kiemą.

Projektuojant naują kvartalą, kitas svarbus uždavinys buvo rasti balansą tarp naujai statomų namų ir aplink esančios gamtos.

Vystant projektą bendrauta su mikrorajono gyventojais, siekta kuriamą kvartalą ne tik harmoningai integruoti į esančią teritoriją iš architektūrinės pusės, bet ir suteikti pridėtinę vertę bendruomenei. Taip projekte šalia sklypo atsirado apšviesti pėsčiųjų takai bei iškilioji pėsčiųjų perėja.

Pirmųjų eksterjero bandymų vizualizacija projekte Kalnėnuose

Pirmųjų eksterjero bandymų vizualizacija

Terasos vizualizacija projekte Kalnėnuose

Pirminė pavyzdinio įrengto buto terasos vizualizacija

„Cherry Garden“ – tai namai, kuriuose susijungia šiuolaikinio miesto gyventojo poreikiai, patogumas, gamtos artumas ir ramybė.

Siekiant būsimiems gyventojams parodyti iš anksto apgalvotus sprendimus, dizainerė Aušrinė Samauskienė („Ausrine Studio 3D“) įrengė pavyzdinį butą.

59 kv. m. buto pirmajame aukšte suplanuota virtuvės ir svetainės zona, prieškambaris bei išėjimas į nuosavą kiemelį, antrajame – miegamasis, vaikų bei vonios kambariai. Tam, kad išliktų erdvės pojūtis, prie įėjimo per visą sieną suprojektuota spinta, greta integruota virtuvės sala, visame bute pasirinktos šviesios pastelinės spalvos.

Įrengto pavyzdinio buto vizualizacija Cherry Garden projekte

Pavyzdinis įrengtas butas

Pirmieji dizainerės bandymai, pavyzdinio įrengiamo buto vizualizacija

Galutinė pavyzdinio įrengiamo buto vizualizacija

Įgyvendinimas

Naujo projekto statybos darbai Kalnėnuose, Cherry Garden

Racionalumas yra svarbus ne tik planuojant buto vidų, teisingai paskirstant erdves, bet ir urbanistiškai sudėliojant, kad gyventojui būtų malonu grįžti į savo namus.

Išanalizuota, jog pirkėjai, kurie renkasi tokio tipo būstą, mėgsta laiką leisti lauke, ilsėtis, poilsiauti terasoje ir bendrauti su kaimynais.

Todėl išorės erdvė turi tokią pačią svarbą, kaip ir namo vidus.

Gyvenimo kokybę čia atras vertinantys savo laiką

Statybos Kalnėnuose

Teritorijoje suprojektuotos dvi vaikų žaidimų aikštelės, suformuotos alėjos tarp pastatų. Ilgainiui, atsižvelgus į gyventojų prašymus, kvartale buvo suprojektuotas ir įrengtas bendras sandėliukas, kuriame gyventojai gali laikyti dviračius ar kitus didesnius daiktus.

Tam, kad kurtųsi bendruomenė, projekto akcentu tapo viena iš bendrųjų erdvių – projekto šoninėje dalyje pasodintas vyšnių sodas poilsio akimirkoms ir kaimynų pašnekesiams.

Vilniaus architektūros studijos architektas Algimantas Pliučas:

„Sukūrėme net keturias erdvias bendrąsias zonas, kuriose kaimynai gali bendrauti, susirasti naujų draugų ir leisti su jais laisvalaikį, o jų vaikai saugiai kartu žaisti uždarame nuo automobilių kiemelyje.

Kita vertus, gyvenvietėje yra tik 32 kotedžo tipo būstai, todėl ir kaimynų nėra daug, o tai dar labiau sustiprina bendruomenę. Mes siekėme tą aplinką paversti tokia, kad vėliau ji būtų mylima, prižiūrima ir puoselėjama.“

„Atvirų durų dienų“ akimirka Kalnėnuose, Cherry Garden projekte

„Atvirų durų dienų“ akimirka

„Atvirų durų dienų“ akimirka Cherry Garden projekte

Vienas iš projekto išskirtinių sprendimų – stoginėmis dengtos privačios parkavimo vietos, leidžiančios saugiai ir patogiai jaustis tiek šaltą žiemą, tiek karštą vasarą.

„Cherry Garden“ atsisakyta įprasto automobilių parkavimo kiekviename kieme.

Automobiliai sustatyti į stoginę, kuri atskiria vidinius kiemus nuo gyvenamosios teritorijos. Kol jūs skaitote knygą namuose, vaikai gali saugiai žaisti uždaroje teritorijoje, kur nevažinėja automobiliai.

Į parkavimo zoną galima patekti pro įrengtus automatinius vartus.

Parkavimo su stoginėmis vizualizacija Juodupio g. 33

Parkavimo su stoginėmis vizualizacija

Pirmieji pamatai „Cherry Garden“ projekte

Parkavimo su stoginėmis darbai

Realiai įgyvendinto parkavimo su stoginėmis nuotrauka Juodupio g. 33, Cherry Garden

Realiai įgyvendinto parkavimo su stoginėmis nuotrauka

Gyvenimas

Cherry Garden projekto kiemelis

Laikomės požiūrio, kad kiekvieną pradžią ir pabaigą reikia pažymėti, todėl pabaigę projektą su naujaisiais „Cherry Garden“ gyventojais surengėme įkurtuvių vakarėlį.

„Atvirų durų dienų“ metu gyventojus kvietėme vaišintis mūsų keptais mėsainiais, kuriuos gaminome objekte šalia krūvos statybinių blokelių ir automobilių aikštelės pamatų. Todėl šie geri prisiminimai padiktavo ir įkurtuvių temą.

100 mėsainių, 100 keksiukų, balionai, muzika, žaidimai ir pašnekesiai su naujakuriais – taip užbaigėme „Cherry Garden“ projektą, didžiuodamiesi, kad galime drąsiai susitikti su gyventojais, aptarti projektą ir drauge atšvęsti dar vieną pergalę.

Įkurtuvės Cherry Garden projekte, Kalnėnuose
Įkurtuvės Kalnėnuose, Juodupio g. 33
Įkurtuvės Kalnėnuose, Juodupio g. 33, burgerių kepimas

Gyventojai kalba

Dizainerė Kristina Kruopienytė

Pati idėja – kompaktiški butukai su vyšniu sodu labai priminė Japoniją. Tuomet kai ten lankiausi pasitvirtino nuojauta, kad iš tiesų mums nereikia daug ploto ir daiktų. Tik reikia protingų išplanavimo sprendimų ir pagal galimybes kuo arčiau miesto centro. Rinkdamiesi būstą net negalvojome, kad galime suderinti net ir tokią svajonę, kad šalia būtų kuo daugiau gamtos.

Dviaukščio buto idėja dar labiau „užkabino“. Mums abiem su vyru patinka nestandartiniai išplanavimai, tačiau namo ar kito didesnio ploto varianto net nesvarstėme dėl galimybių. Be to savaitgalius ir taip leidžiame prie Anykščių Šilelio. Ir tas jausmas kai tu gyveni mieste ir turi savo pievos už lango yra nerealus. Net oro kokybė jaučiasi, o tai mums labai svarbu auginant vaiką.

Neringa Žemaitienė su vyru Danu ir sūnumi Adu

Svarbiausia, ko norėjosi – tai privatumas. Turime savo kiemą, kuriame laksto sūnus. Pradėjome gyventi čia bene vieni pirmųjų. Nesinorėjo apsikrauti nenaudojamu nereikalingu plotu, todėl mums visiškai užtenka trijų erdvių ir 59 kvadratinių metrų. Iš tiesų, iš pradžių galvojome, kad tai bus pereinamasis etapas iki tol, kol įsigysime svajonių namą, bet matome, jog visko pakanka, svajonių namus jau turime.

Laura Užpalytė

Cherry Garden“ projektą parodė draugai, nes Kalnėnų net nebuvau svarsčiusi. O pamačiau, jog čia ir gamta, ir miestas visai šalia. Darbą pasiekiu per 5 minutes, o ir taksi grįžti iš vakarėlio galima greitai. Vėliau paaiškėjo, kad butą pardavinėja mano vaikystės draugė. Pamačiau įrengtą pavyzdinį butą ir apsisprendžiau per porą dienų. Su kitais projektais nelyginau – tiesiog man buvo aišku, jog turiu čia gyventi.

Lijana ir Aleksandras

Pagrindinis dalykas mums – sava žolė, kurios važiuodavome laistyti dar net neįsikėlę, ir šašlykai savo pievutėje. Taip pat – artumas, gyvenamas šalia miesto – Kalnėnai juk visai čia pat. Daugiau nieko nereikia.

Vladas ir Anastasija

Mums renkantis buvo svarbu trys kriterijai – savas kiemelis, nauja statyba ir kad gyventume netoli centro. Be to, aplinka tobula – aplink tik jaunos šeimos. Ploto – o kam jo gali reikėti daugiau?